GRA O ZDROWIE

Gra składa się z

  • projektu gry planszowej (plansza oraz karty),
  • instrukcji gry (dla graczy)
  • podręcznika instruktażowego (dla prowadzącego rozgrywkę np. terapeuty)

Kto może skorzystać z innowacji?

Jednostki wspierające osoby doświadczające kryzysów psychicznych (np. oddziały dzienne), środowiskowe domy samopomocy, kluby pacjenta ale także szkoły publiczne, prywatne przygotowujące młode osoby do wejścia na rynek pracy, Ochotnicze Hufce Pracy, Wojewódzkie Urzędy Pracy.

Skąd wiemy, że działa?

Rozwiązanie zostało docenione z uwagi na prostotę i łatwość użytkowania oraz możliwość podziału jednej rozgrywki na kilka spotkań. Często osoby doświadczające kryzysu psychicznego, nie są w stanie przez dłuższy czas skupić się na grze, w związku z czym możliwość rozegrania tylko jej części jest dużą zaletą.

Testerzy wskazali, że gra ma również charakter integracyjny co było dla nich dużą zaletą.

Granie w grę przełożyło się także na wzrost wiedzy dotyczącej regulacji, zasad i praw rządzących rynkiem pracy, bardziej otwartą postawę wobec sytuacji z jakimi mogą się zetknąć na rynku pracy i poszerzenie umiejętności radzenia sobie trudnościami.

Uczestnicy gry deklarowali także większe zainteresowanie tematyką aktywności zawodowej, oraz wzrost motywacji do podejmowania samodzielnych działań w tym obszarze.

Test pokazał, że „Gra o zdrowie” sprawdzi się również w przypadku osób młodszych, kończących etap edukacji oraz osób dorosłych, pracujących, nie będących osobami z niepełnosprawnościami ponieważ informacje w niej zawarte skierowane są do szerszego grona zainteresowanych.

Innowacja słowami użytkownika:

„Gra mi się bardzo podobała, dzięki temu że graliśmy razem mogliśmy rozmawiać o naszych doświadczeniach związanych z pracą lub lękiem przed pójściem do pracy, czasem te dyskusje były nawet ważniejsze niż sama gra (graliśmy 4 h)”.

„Gra była bardzo interesująca, ma różne ścieżki, uruchamia różne historie, zwłaszcza 2 etap był ciekawy, tam są pytania otwarte, można się dzielić swoimi myślami, doświadczeniami”.

„Nasi Testerzy uznali grę za dobre narzędzie, które pozwala oswoić temat pracy. Okazało się, że w grę mogą grać nie tylko osoby z doświadczeniem kryzysu psychicznego. Gra jest przydatna dla każdego, na każdym etapie ścieżki zawodowej”.

Jak skorzystać z innowacji?

  • Zapoznaj się z projektem gry dostępnym na stronie www.rops.krakow.pl w zakładce innowacje społeczne lub bezpośrednio u autora.
  • Wydrukuj elementy gry (plansza, pudełko, karty do gry, instrukcję oraz podręcznik instruktażowy).
  • Zakup elementy dodatkowe (pionki i kostki).
  • Zbierz grupę i zacznij rozgrywkę.

Powodzenia!

Autor innowacji – Paulina Dąbrowska

Innowatorka od 2009 roku związana ze środowiskiem osób doświadczających kryzysu zdrowia psychicznego. W pracy zawodowej swoje działania skupia wokół aktywizacji społeczno - zawodowej.

Największą satysfakcję czerpie z wypracowywania pozytywnych zmian oraz rozwoju zawodowego osób, które z powodu kryzysu lub choroby napotkały liczne trudności na drodze do pełnej samodzielności.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zapraszamy do kontaktu z Działem Innowacji Społecznych Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie

Zadzwoń: 12 422 06 36

Napisz:  biuro@rops.krakow.pl

Śledź aktualności: www.rops.krakow.pl

Innowator: Paulina Dąbrowska

       paulina.dabrowska@wp.pl

Powrót

Uwaga: strona wykorzystuje pliki cookies.
Podczas korzystania ze stron internetowych zamieszczonych na serwerach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego przeglądarka internetowa może przechowywać pliki cookies na dysku komputera. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

Zgadzam się