W ramach projektu na studia podyplomowe mogą być kierowane osoby posiadające dyplom ukończenia studiów wyższych – licencjackich lub magisterskich, zatrudnione w placówkach wychowawczych całodobowych, interwencyjnych i socjalizacyjnych oraz ośrodkach adopcyjnych i opiekuńczych, na stanowiskach kierowniczych (dyrektor, kierownik, zastępca dyrektora/kierownika, kierownik działu) oraz pracownicy będący kadrą kierowniczą średniego stopnia lub wskazani przez kierownika jednostki pracownicy, którzy mogą w przyszłości ubiegać się o stanowiska kierownicze.
Zgodnie z założeniami projektu studia podyplomowe odbywać się mogą na następujących kierunkach:
- Organizacja pomocy społecznej – minimum programowe kierunku zgodne z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 września w sprawie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej (Dz. U. z 8 października 2004 r., Nr 219, poz. 2224);
- Zarządzanie instytucjami pomocy społecznej (minimum programowe jak dla organizacji pomocy społecznej, zgodne z rozporządzeniem);
- Administracja i zarządzanie dla kadry kierowniczej administracji publicznej;
- Zarządzanie informacją w instytucjach publicznych;
- Zarządzanie polityką społeczną;
- Zarządzanie gospodarką społeczną;
- Zarządzanie i marketing;
- Ekonomia społeczna;
- Organizacja i zarządzanie;
- Zarządzanie funduszami europejskimi;
- Inne pokrewne kierunki, związane merytorycznie z problematyką polityki społecznej lub ekonomii społecznej - W przypadku dużej ilości zgłoszeń na inne kierunki, nie wymienione powyżej (25 - 30 kandydatów), Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich podejmie starania o wybór wykonawcy tych studiów.
Kandydatów na studia prosimy o wskazanie preferowanych kierunków studiów oraz uczelni na której dany kierunek jest realizowany w formie studiów podyplomowych dwusemestralnych i na której chcieliby studiować.
Ostateczny wybór uczelni (wykonawcy usługi przeprowadzenia studiów podyplomowych), realizowany będzie przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich – na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w oparciu o wskazane przez kandydatów uczelnie.
Studia rozpoczną się w październiku 2009 r. O dokładnym terminie rozpoczęcia studiów i o miejscach przeprowadzenia zajęć dydaktycznych informować będą uczestników studiów wybrane uczelnie. Studia trwają 2 semestry.
Studia odbywać się będą w systemie zjazdów dwudniowych weekendowych (sobota – niedziela).
Uczestnicy studiów podyplomowych będą mieć zapewnione – poza usługą edukacyjną na wybranym kierunku studiów – niezbędne pomoce dydaktyczne, materiały promocyjne, wyżywienie, zakwaterowanie oraz zwrot kosztów dojazdu do 150 zł za zjazd.
Uczelnie, przyjmując kandydata na studia będą wymagać przedłożenia następujących dokumentów: dyplomu ukończenia studiów licencjackich lub magisterskich, kopii dowodu osobistego, zdjęcia do legitymacji.
Warunkiem zaliczenia studiów jest spełnienie wszystkich wymagań (obecność i udział w zajęciach oraz zaliczenie egzaminów), określonych w planie studiów.
Zgłaszanie kandydatów
Warunkiem koniecznym przyjęcia pracownika na studia jest zgoda jego bezpośredniego przełożonego, zwracamy się więc z prośbą do Dyrektorów/Kierowników wymienionych wyżej placówek o zgłoszenie kandydatów na studia podyplomowe w ramach projektu, za pomocą wypełnionej Karty Zgłoszenia.
Limit miejsc dla województwa małopolskiego wynosi 10. O zakwalifikowaniu decyduje kolejnosć zgłoszeń wpływająca do ROPS.
Wyboru pracowników prosimy dokonywać w oparciu o takie kryteria jak: zajmowane stanowisko (preferencje dla kadry kierowniczej), jakość pracy, stałość stosunku pracy (sugerujemy kierowanie na studia osób zatrudnionych na podstawie umowy o prace na czas nieokreślony).
Wypełnione Karty Zgłoszenia proszę wysyłać faksem pod numer 0-12 422-06-36 wew. 44 lub mailem na adres kaperlinska@rops.krakow.pl i następnie oryginał pocztą na adres ROPS Kraków, ul. Piastowska 32, 30-070 Kraków z dopiskiem Studia Podyplomowe. Karty Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 8 września 2009.
Wszelkich informacji udziela Pani Karolina Aperlińska pod numerem telefonu 0-12 422-06-36 wew. 41.