Głównym założeniem projektu jest budowanie właściwych postaw personelu wobec mieszkańców domu pomocy społecznej oraz właściwych relacji między personelem i mieszkańcami, co przełoży się bezpośrednio na wysoką jakość życia mieszkańców.
Przystępując do projektu pracownicy Domów podjęli próbę stworzenia nowej jakości pracy a także nowej jakości życia mieszkańców. Zespoły sieciowe - w skład których powołani zostali dyrektorzy oraz przedstawiciele pracowników - zajęły się w pierwszej kolejności zaplanowaniem procesu rozwoju, analizą potrzeb, wyznaczanie celów oraz określeniem zadań a dalej podjęciem działań mających na celu wdrożenie wypracowanych rozwiązań. Uczestnikom projektu zapewniono nadzór i wsparcie merytoryczne, zorganizowano spotkania konsultacyjno-doradcze.
Ponadto w ramach realizacji projektu zespoły sieciowe odbyły wizyty studyjne w Domu Pomocy Społecznej w Bochni i w Zakopanem, gdzie we wcześniejszych latach wprowadzono metodę pracy opartej o model duński w ramach projektów realizowanych we współpracy z ROPS Kraków.
Osoby zainteresowane zapoznaniem się z zasadami pracy wprowadzanej w ramach niniejszego projektu zachęcamy do lektury poradnika pt. „Reorganizacja domów pomocy społecznej w oparciu o model duński". Jest to poradnik dla kadry zarządzającej placówkami opieki całodobowej, który powstał jako efekt realizowanego przez ROPS Kraków w latach 2006-2008 projektu pod tą samą nazwą.
Kolejne spotkania w ramach kontynuacji projektu, dyskusje nad jakością pracy w domach pomocy społecznej już w przyszłym roku!